onsdag 29. juni 2011

Fikk meg en super overaskelse i går..

Vi har som mange andre, ei jente som begynner å bli ganske stor og
tiden for å gjøre av med smokken nærmer seg.
Vi har i en måneds tid prøvd å forbrede Victoria på smokkeslutt når vi skal besøk Kristiansand dyrepark i sommer, ved å legge den i smokke kisten til Sabeltann.
Dette har hun blitt mer og mer bevist på, og vi har pratet om at når hun har fått levert smokken til Sabeltann så er hun klar for å begynne på storbarns avd. i barnehagen.


Så i går kveld kom overraskelsen etter hun er stelt og klar for sengetid,
- Skal vi ta med smokken opp på rommet å legge deg..
Jeg fikk rask i retur - Nei, mamma. Jeg har slutta med smokken.
Ja så da var det bare å smi mens jernet var varmt, oppmuntre og komme med nye lovnader om Sabeltann drømmen.
Hun sovnet uten en tåre, og i dag tidlig pakket hun med glede inn smokkene sine for å sende de til Sabeltann isteden for å levere de mens vi er der.

Dere får se bort ifra det bustete håret hennes, det hastet nemlig i hennes øyne og pakke inn smokkene.
Så håret blir tatt rett før vi gikk ut døra. Hihi..
 Alle smokkene ble lagt i en plast pose, for så å pakkes inn i gavepapir.


Og før barnehagen i dag svingte vi nedom posten og leverte pakken.
Like blid fremdeles.
Til gjengjeld skulle hun få en pakke fra Sabeltann, etter hun kom hjem fra barnehagen.
Mor reiste inn til lekebutikken for å finne noe fint.

 Antrekket: Buksen - Culture, Blodeskjorte - Cubus og Kjede - B-Young

Gaven endte opp litt dyrere enn først tenkt, men jenta ble super glad for den.
Bilen er kjøpt på Toysrus på Alnabru for 1299,-
Den har toppfart på 3 km men det holder i massevis for ei jente på 2,5 år.
Med høyere toppfart ser jeg for meg at jeg måtte LØPT etter henne hele tiden. Hehe..



Her er lille raceren min ute på første prøvetur.
Dypt konsentrert med gass, brems og styring.


Jenta gikk fornøyd i seng i kveld også, uten en tåre.
Er det ikke fantastisk når barn kan avslutte smokkeforholdet på en rolig
måte med et egent ønske om å slutte?
Jeg er både stolt over å ha fått ei så stor og flink jente,
samtidig som jeg er lettet over at det gikk så lett.
Så nå er smokkeperioden over..

1 kommentar:

  1. Tusen takk for hyggelige kommentarer på bloggen min! Og for en flink jente du har! Gutten min sluttet også med smokk (og bleier) uten problemer. Fant ut av det selv. Herlig. Velfortjent premie til prinsessa:-)

    Klem

    SvarSlett

Legg gjerne igjen et lite spor, det blir satt stor pris på.