søndag 3. juli 2011

Oppskrift på herlig Pavlova kake toppet med frukt,


Her kommer oppskriften på Pavlova kaken jeg prøvde meg på i går.
Smaken er utrolig herlig og jeg ser for meg at den er perfekt på litt varmere dager,
med noe sprudlende i glasset.

Bunnen:
4 Eggehviter
250 gram melis

Pisk eggehvitene stive, og tilsett litt og litt melis.
Piskes til en stiv marengs, som du heller utover et bakepapir i ønsket form og størrelse.
Sett det inn i ovnen med varmluft på 100 grader, la den stå i overkant av to timer og gjerne med ovnsdøren litt på gløtt.
Kunsten er steke den nok slik at du klarer å flytte den fra bakepapiret og over på kakefatet uten at den knekker fra hverandre.

Topping:
1,5 dl kremfløte
1/2  pk vaniljekrem (iallfall om du bruker ferdig typen slik jeg gjorde)
Frukt etter ønske.

Når kaken er kjølnet seg ned tar du vaniljekremen og smører forsiktig utover bunnen.
Pisk så kremen og legg den oppå vaniljekrem igjen.
Tilslutt topper du kaken med frukt etter egent ønske,
jeg bruke kun kiwi, banan og litt jordbær for det var det jeg hadde tilgjengelig.
Men fersken, bringebær, vannmellom, stjernefrukt eller
hva slags annen frukt du ønsker kan også brukes.

Denne kaken er virkelig herlig og en av mine nye favoritter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen et lite spor, det blir satt stor pris på.