søndag 6. mars 2011

Skjenken og bordet er endelig ferdig

Endelig er både skjenken og bordet ferdig, tar litt ekstra tid med olje malingen syns jeg.
Men det er verdt tørketiden, syns nemlig oljemaling tåler mer behandling uten å bli stygg i malingen.
Skjenken fikk vi satt på plass i går, det var litt jobb å flytte alt over ditt med alt dette elektriske styret,
lage hull i bakveggen og sette det inn.
I den midterste delen er det skuffer som min kjære har har ordnet slik at dvd filmene ligger fint organisert i skuffer.


 FØR

ETTER:
Kjempe deilig å få alt inn i et lukket skap,
da blir det straks så mye ryddigere og penere å se på.
Skjenken er malt i brunsort

FØR:
ETTER:
Bordet er jo igrunn liten jobb å male hvis man ser bort ifra tørketiden,
men jeg syns ikke det var enkelt å velge farge.
Valget falt på en litt lysere variant av Sorbet, men når jeg fikk malt et strøk ble jeg i tvil og
mannen syns det var alt for grå.
Dro ned til Maxbo igjen, og kjøpte en som var omtrent samme fargetone men litt mer rødt i.
Fargen var fin den men syns rett og slett ikke den passet seg på et møbel.
Syns tiden gikk i fra meg og jeg var bare nødt til å få klart bordet siden vi skal levere det andre bordet i morgen, så jeg gå bordet siste strøket med den vi valgte første gangen.
Enn så lenge blir bordet slik, men vi får se hvordan det passer inn når jeg har fått siste skjenken inn.

Skal få lagt inn ny bilder av både sofaen og skjenken i morgen håper jeg slik at dere får sett de i rette omgivelser.




2 kommentarer:

  1. Hei. :)

    Fargen heter Krydder. Er fra Jotun. :)
    Sjenken din ble knallfin!!! Bordet også.

    Ha en fin kveld. Klem Anine

    SvarSlett
  2. Nydelig farge Villa von Krogh, skal legge meg fargenavnet på minne :D

    SvarSlett

Legg gjerne igjen et lite spor, det blir satt stor pris på.