lørdag 19. mars 2011

Prosjektet i stuen

har fått motgang...
Prosjektet for den andre siden av stuen innebærer bla. en stol, og jeg hadde to muligheter.
2 av 2 mulige feilet, eller rettere sagt jeg feilet den ene og noen andre feilet den andre.


Den første muligheten var å pusse opp denne stolen som jeg kjøpte på brukt og antikkmessen forrige helg, og der prøvde jeg på en "spansk en" med et heller dårlig utfall.
Planen innebærte nemlig å male stoffet med tekstilmaling og varme det med varmepistol, isteden for å stryke stoffet på baksiden slik det egentlig skal, da det ikke er mulig hvis jeg skulle slippe å ta av stoffet.
 Spurte damen i butikken og hun trodde det ville gå.
Det gjorde det iallfall ikke. Nå står stolen våt i dusjen etter å ha vasket vekk tekstilmalingen som egentlig skulle ha sittet igjen etter dusjen. Ikke klarer jeg å få det ordentlig vekk heller så den er skikkelig flekkete og færl, så jeg må nok gå litt mer drastisk til verks og trekke om stolen helt.
Det skal nok la seg gjøre det men det tar nok en del lengre tid.

Den andre muligheten var en annen stol som jeg har sendt til omtrekking i Lithaugen, for sikkert 3 mnd siden, som egentlig skulle ha kommet i går, men som desverre ikke hadde kommet med lasset allikevel..
Så må jeg vel bare innse at dette prosjektet tar litt lengre tid enn antatt, men jeg er jo noen erfaringer rikere og sender inn en ordre på stoff og stil på stoffet.
De andre resten av prosjektet har gått veldig glatt og er snart ferdig.

Ønsker alle en herlig helg, og håper vi blogges snart


2 kommentarer:

  1. Kjedelig når ting ikke går helt som man hadde håpet... Fordelen er vel kun at man lærer hva som IKKE går *ler*

    Lekker stol du viser over her, den blir sikkert kjempeflott når du får trikset med den :-)

    Ha en fin lørdagskveld!

    SvarSlett
  2. takk Marianne for link, var faktisk nøyaktig slik jeg hadde tenkt til å gjøre det.

    Det er bare en erfaring rikere, da vet jeg til en annen gang at det ikke går å gjøre det på den enkle måten. hehe

    SvarSlett

Legg gjerne igjen et lite spor, det blir satt stor pris på.