søndag 27. mars 2011

Hvilken stil har jeg..

Som dere vet er jo ting under stadig oppussing her hjemme etter vi overtok huset, det kommer seg og personlig ville jeg kalt det noe som med glam iallfall.
Jeg har den siste tiden blitt veldig glad i litt glam i interiøret
De nyoppussede møblene er gamle møbler som jeg har arvet, kjøpt på loppis eller lignende.
Møblene har blitt malt opp i en glansfull brun-sort, pyntet opp med diamant knotter, lysestaker i sølv med prismer osv.
Faller muligens under kategorien shabby-glam?





I dag kom jeg over en stiltest på Nordsjø sine sider, slik ble resultatet:

Du er en tingutkutter! 
Renskåret og enkelt, på grensen til det asketiske. Det er din stil. Du velger farger og gjenstander med omsorg, og du tenker nøye etter innen du tar en beslutning. Ingen spontankjøp her i gården! Du bekrefter det klassiske uttrykket med møbler og innredningsdetaljer som går utenpå alle trender, og gjerne med retro-ting og dansk design. Beige, grått, svart og hvitt er basen i fargeskalaen din hjemme, og de få møblene du har er som skapt for plassen de har. Det er synd å si at du er fargesterk og vågal i innredningen din. Nei, her gjelder virkelig prinsippet med "less is more".

Omtrent skivebom på alle punkter.
Jeg er desverre ikke spesielt gjennomtenkt verken med farger eller beslutninger.
Lar meg alt for lett bli inspirert og prøver meg men har lett for å angre meg og ikke bli helt fornøyd allikevel.
Og spontan kjøp er det mange av.
Møbler jeg forbinner med retro finnes ikke her i mitt hus, ordet retro assosierer jeg med møbler fra 50-60 og 70- tallet og gjerne veldig farge sterke møbler.
De treffer jo ganske rett når de sier beige, grått, sort og hvitt er mine basefarger her i hjemmet. Jeg er nok litt for safe i bland på fargevalget, men min erfaring er at jeg har lett for å angre meg hvis jeg skeier skikkelig ut med fargene, men litt duse farger syns jeg er koselig
Har du lyst til å prøve testen selv?
Trykke HER!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen et lite spor, det blir satt stor pris på.